copyright ^___^

Thursday, June 16, 2011

Wedding ^^,

Assalamualaikum and hi blogger ! Untuk entry kali nie pulak aku nak cerita tentang wedding kak Zila dengan abang Zul . Diorang buat wedding nie masa cuti hari tu . Seronok jugak la , mana tak seronoknye , aku dapat amek gambar . Memangla seronok . Plus , masa wedding kak Zie dulu kami tak dapat merasa sebab masa tu tengah ada konflik melanda . Huh ! Dramatik sungguh ! Back to the story , hari khamis (9 JUN 2011) tu kami dah mula rewang . Nak kata rewang tak rewang sangat la , tapi banyak jugak yang aku tolong . Sad sebab masa rewang dah busy sangat , so tak sempat nak snap pape gambar pun . Tapi masa nikah jangan harap aku nak lepaskan peluang . hehe . Masa rewang yang paling bersemangat mama aku la . hehe . Dah macam orang kuat rewang pun ada aku tengok mama aku masa tu . huhu . Bersemangat sungguh mama aku . Maklumla , masa anak sedara petama kawin dia tak dapat merasa rewang rewang macam nie . Aku just tolong masukkan cup cake and bende yang nak kasi orang . huhu . Penat jugak la , tapi bukan penat ape pun . Penat duduk je . haha . 10 JUN 2011 . Nie la waktu yang abang Zul and kak Zila tunggu tunggu . Kira macam tarikh keramat diorang la nie . huhu . Pagi tu kami semua tak pergi rumah abang Zul sebab nikahnye malam . Pagi tu kami semua sibuk mencari baju untuk Alya dengan Ika . Last minit baru kak Aida and kak Ejun inform nak budak budak tu jadi pengiring pengantin . Ape lagi , kelam kabut la kami semua . huhu . Naseb baekk sempat cari . Then , malam tu tak semua pergi sebab Ucu Lin tak nak pergi . So , yang pergi cuma aku , Lya , Ika , Angah , Ajak , Along , Cik Enon , Uncle Badros and Cik Latip . Mama tinggal kat rumah dengan Ucu , Mia , Caca and Ajip . Masa kat rumah abang Zul tu Cik Enon aku macam tak puas hati dengan diorang sebab kereta kami tak dapat ribbon pengantin . Tapi pada aku benda tu small matter je kan . Plus , macam over pulak bila pakai ribbon pengantin tu . huhu . Tapi biasa la , sape tak tau dengan perangai Cik Enon kita tu . huhu . Okay , lupakan pasal tu kita sambung pada cerita pengantin . Masa mula mula aku tengok je abang Zul aku rasa nak tergelak pun ada (sorry abang Zul) , tapi seyes ! Bedak tebal gilerr kot ! huhu . Memangla kena touch up sikit sikit , tapi sikit sikit udah le . huhu . Macam biasa , aku akan pamerkan gambarnye . hehe . Jom tengok !


Walaupun tengah di make up sempat jugak peace peace ! huhu . Nie baru make up korang tak nampak kan ? Next aku akan tunjuk gambar abang Zul selepas make up :))


Tengok hasilnya . Okay , cukup cukup . Nanti kak Zila marah pulak . hehe . Jom kita beralih pada Along . Walaupun cuma pegang baju pengantin tetap nak berposing tau . hehe . Tapi best la sebab Along nie kategori sporting la . Best . Dah la tu , budak budak tu pun sibuk berposing bagai . Kira join in the club la . huhu . Kurangkan tulis , kita tengok gambar . hehe .






Family aku memang best . hehe . Sayang korang banyak banyak . Walaupun tak selalu kita dapat bekumpul macam nie , kita tetap best kan ? Tapi kejap lagi aku harus ucap goodbye kat korang semua sebab aku nak ke IPGKBM (Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Melayu) . Macam macam aku rasa ; happy , sedih , takut , bedebar , excited , macam macam la . huhu . Okay , back to the story jom tengok hantarannye .







Serba biru gitu lorh hantarannye . Yang paling aku suka bakul yang ada buah tu . Boleh dimakan ! Yum yum ! hehe . Makan makan and makan . Tinggalkan cerita pasal makan jom sambung cerita abang Zul dan kak Zila . Lepas isyak around pukul 9 suku kami gerak ke rumah pengantin perempuan . Pastinya hati pasangan pengantin nie bedebar debar menunggu saat disatukan ^^, sweetnye . Then , sampai kat sana kami kena tunggu tok kadi yang belum sampai lagi . Aku tengok abang Zul bepeluh peluh sudah . Bila tok kadi sampai , terus langsungkan acara nikah . Sweet sangat tengok diorang disatukan . Dengan sekali lafaz saja , abang Zul sah menjadi suami dan milik kak Zila buat selamanya . Nyata kegembiraan di wajah abang Zul dan kak Zila . Mestilah happy kan ? Sape yang tak happy bila disatukan dengan orang yang kita suka , cinta . :) Lepas selesai nikah , diorang buat acara pembatalan air sembahyang . Time nie yang paling aku suka sebab sweet sangat . Kat sini aku cuma letak beberapa gambar je . Nak tengok banyak lagi , pergi tengok kat facebook aku yang kat tepi sebelah kiri korang nie . Bukan yang Nur HaFiza , tapi yang [F[i[Z[A] sukasuki . Kat sini nak papar semua tak muat kot . huhu . Cantik kak Zila dengan pakaian pengantin tu . Lepas selesai pembatalan air sembahyang , diorang bersanding malam tu jugak . Tapi esok sanding lagi . hehe . Then sesi hamekk hamekk gambar bemula . Nie part yang paling best . huhu . Let's take a look !
























Sekian sahaja buletin kita untuk kali ini . Saya Nurhafizah binti Kamaludin mengundurkan diri . Assalamualaikum dan salam satu Malaysia ! Peace yo ! XD

Love ,
[FK] :))

No comments: