copyright ^___^

Wednesday, June 15, 2011

Mereka Inspirasi Saya :))

Assalamualaikum and hi blogger ! Untuk entry kali nie aku nak cerita pulak pasal cuti selama dua minggu lepas . Sebenarnye cuti seminggu je . Seminggu lagi tak dapat online sebab internet jem . Okay , back to the strory then , kami satu keluarga sambut birthday beramai ramai . Mula lah keluar kerenah kami yang bagai ni . Terutamanya aku la . hehe . Memang seronok bila dapat kumpul satu family ramai ramai . Dapat lepas rindu pada keluarga yang jauh . Walaupun tak semua keluarga aku kumpul sama sama , tetap aje aku happy . Masa cuti tu jugak kami sekeluarga pegi tengok makcik aku yang kat Kluang tu . Lama betul tak jumpa dia sejak insiden yang berlaku dalam keluarga kami . Tapi kata orang , let bygone be bygone . Pepatah pun ada cakap air dicincang takkan putus , ye tak ? Betambah tambah la rasa happy aku sebab dapat jumpa dengan makcik aku yang dah lama aku tak jumpa . Bila aku tengok muka dia , jelas kelihatan yang dia sangat gembira dengan kehadiran kami hari tu . Syukur Alhamdulillah semuanya dah kembali normal . Balik daripada rumah makcik aku kat Kluang tu , kami buat birthday partynye , tapi untuk kita kita aje ! hehe . Seyes best ! Cuma sayangnya along tak dapat join kami malam tu . Petang tu memang sibuk la masing masing . Dengan nak prepare makanannye , hadiahnye , and segala bagai la . Then , malam tu kami kumpul ramai ramai and celebrate birthday budak budak kecik tu (Ajak , Alya , Ika , Ajip , Caca , & Mia) . Yang tua tua tak masuk dalam senarai okay . hehe . Tapi yang paling excited Ika la . hehe . Jom tengok gambar lagi dan lagi dan lagi . . .
KEK BIRTHDAY

MY FAB FAMILI
MY CUTE LITTLE BABY BOY
Introducing my big family . Start with my sweet little boy ; Amsyar Darwisy atau lebih manja dengan panggilan Caca . Caca nie memang sangat manja , anak kepada Ucu aku . Dia memang comel , tapi kalau dah mengamuk . . . no komen . haha . Caca nie memang rapat dengan aku . Kalau dia balik kampung , memang berkampung dengan aku la jawabnye . Apa taknye , aku suka melayan kerenah dia . Nak main dengan aku , nak mandi dengan aku , nak tukar pampers pun dengan aku . Sweet kan kami ? haha . Tapi kalau dia dah mengamuk , tetap aje mama dia yang dicari . Ala , norm la kan , mama dia . Next is makcik aku yang paling best ; Ucu Lin .
UCU LIN & MIA
Ucu Lin nie adekk mama aku yang bongsu . Nama pun Ucu kan , mestilah anak bongsu . haha . Ucu Lin aku nie duduk kat Shelangor . Anak dia ada 6 orang , first Alya . Anak yang kedua namanye Ika , yang ketiga pulak Ajip . Yang keempat Ija , tapi Ija meninggal masa umur dia 2 tahun . Masa Ija meninggal , Ucu seolah olah menerima satu tamparan hebat seumur hidup dia . Hampir hampir aje dia alami depresi , tapi untung dia ada Uncle Badros di sisi dia . Aku seharusnye perlu mengakui bahawa Uncle Badros sememangnye suami yang tabah , kuat dan tegar . Aku kagum dengan dia . Dulu dia pernah lafazkan kata cinta pada Ucu , dan sampai sekarang aku boleh lihat cinta yang dia lafazkan pada Ucu dulu masih mekar hingga sekarang . Seyes ! Aku betul betul impressed dengan pakcik aku yang sorang nie . Seronok je kalau tengok pakcik makcik aku nie . Uncle Badros betul betul manjakan Ucu Lin . Walaupun diorang diuji dengan macam macam dugaan , diorang still dapat petahankan hubungan diorang . Sweet kan diorang . Ucu Lin betul betul beruntung sebab dapat suami yang hampir perfect macam Uncle . Tapi jangan salah faham pulak bila aku puji puji Uncle nie . Aku puji sebab kagum dengan dia . Okay , next is for sure Uncle Badros .

UNCLE BADROS
Nie pakcik aku yang paling best jugak . Walaupun dia bukan adek beradek sebelah mama aku , dia baekk . Dia layan kami macam family sendiri . Sememangnye Ucu buat pilihan yang tepat . Okay , cukup cukup sesi memuji Uncle . hehe . Sebelum kita sambung cerita lain , jom tengok gambar diorang yang sweet nie .

UCU LIN & UNCLE BADROS
Bersambung pada cerita seterusnye . Next is aku nak introduce Angah , Ajak , Lya & Ika . Kalau korang tengok kat tepi blog aku ade gambar sorang minah nie yang aku letak tittle SAHABAT TINGTONG SAYA . Tu la Angah , dia nie gila kamera . Dulu dia nie pemalu ala ala perempuan melayu terakhir gitu lorh . Tapi sekarang bukan takat perempuan melayu terakhir . dah macam bonzer pun ada . haha . Jangan marah ye sis ! Gurau saje . Mula mula perempuan nie malu nak hamekk gambar , tapi bila aku offer yo yo oo tau dia . haha . Jom tengok gambar lagi . . .
AJAK
ALYA , ANGAH , IKA
Jom kenal satu persatu . Yang kumbang kat belakang tu namanye Abdul Razak atau lebih senang kami panggil Ajak . Dia nie anak makcik aku yang ketiga ; anak Cik Enon . hehe . Ajak nie anak last . Tu yang manjanye lebih walaupun dia lelaki . Yang depan dari kiri tu Alya Syakirah yang lebih senang kami panggil Lya . Lya nie anak Ucu Lin aku and dia anak sulong . Yang tengah tu sahabat tingtong aku ; Fitri Zulaiha , yang lebih famous dengan nama Dek Aa atau Angah . Sebenanye nama dia Zulaiha je , nama Fitri tu dia yang memandai letak . Nak kata nama pakwe dia bukan , tapi tah la . Mana dia dapat nama tu pun aku tatau . Suka hati kau la ngah oii . haha . Tapi yang tak boleh blah tu kan , nama Fitri tu melekat sampai sekarang . Mak dia pun letak nama Fitri Zulaiha kat kereta . huhu . Angah nie kalau time okay dia okay la . Sorry to say darling , tapi kalau dia bad mood , huh ! Teruk ! Nak nak time dia moon is cooming . haha . Tonggang tebalik ayat aku . huhu . Yang sebelah kanan tu Atiqah Nabilah yang lebih mesra dengan panggilan Ika . Ika nie second daughter Ucu Lin . Dia dengan Lya tu adek beradek tapi selalu becekau macam anjing dengan kucing . huhu . Aku rasa tak banyak yang patut aku cerita pasal Ika . What to do now ? Kita sambung cerita lain . hehe . Next is Ajip . . .
AJIP
Ini pulakk Azif Asyrafi atau Ajip . Ajip nie anak ketiga Ucu Lin . Aku pun tak banyak nak cerita pasal Ajip nie , so kita continue kat bab lain ye . Ha ! Ape kata korang tengok gambar candid dan gambar muka mamat perasan . hehe . Mesti best punye la . hehe . Let's take a look !


Nie memang gambar candid ! Ajak , berapa seksi kau punya bibir . haha . Sorry , but i just love this picture . haha . Nie kalau Ajak tengok mesti melompat . haha . Again , sorry ye Jak . :))



Nie la muka mamat perasan tu . haha . tengok atas okay je kan ? Tapi kalau korang tengok seluar dia confirm bedekah la wey ! haha . Okay , biar aku saje yang rasa perasaan tu . huhu . Awalnye aku nak letak gambar seluar dia , tapi tak sampai hati la pulak . huhu .


Gambar Caca memang comel , tapi yang bawahnye tu . . . err . . . no komen . hehe . Malas nak bebel lagi dah . Tengok gambar je la ye . :))
LYA & FIZA

IKA & FIZA

AJIP & FIZA

AJAK & FIZA ^^



CACA

THIS BEST BRO ^^

Bye for now ! :))

Love ,
[FK]

No comments: