copyright ^___^

Friday, April 22, 2011

~Kucing saye dapat baby!~

Hye! Semalam lupa nak post kat blog tentang goodnews nie. Okay, maybe it's little late, tapi takpe laa kan? HEHE~ Pada hari rabu, 20 April 2011 tepat pukul 3.00 petang, kucing aku melahirkan empat orang anak kucing yang memang comel2. Kesian kucing aku tuh. Maklumlah, beranak kali pertama, first experience la kononnye. HAHA~ Bila aku balik jee aku tengok dia tak tentu arah. Keluar masok bilik aku and bilik mama. At last aku bagi dia satu kotak kosong yang aku alaskan dengan kain then dia beranak kat dalam kotak tuh. Tapi nak beranak punye lah susah! Lama jugak aku tunggu baby cat tuh nak keluar. Mama cakap aku dah macam bidan pulak. HAHA~ Mane taknye, kucing aku nak beranak kena gosokkan kepala and badan dia. Aku sebenarnye kesian kat kucing aku tuh, so aku tolong laa dia. At least bole kurangkan sakit yang dia rasa tuh. Ye dak?? Aku gosok punye gosok badan dia, then aku nampak kepala baby cat tuh dah keluar. Baru selamat keluar satu. Ada lagi tiga di dalam.

Nie bukan cat aku...Sekadar gambar hiasan. HEHE~

Satu yang aku tak sanggup kalau kucing beranak nie laa, pas anak dia keluar, dia akan makan "uri" tuh. HUH!~ Tak sanggup nak tengok. Bila dia dah abis makan uri tuh aku tengok dia nak meneran lagi. Keluarlah anak yang kedua. Yang first tadi jantan, yang kedua ni pun jantan. Tapi kan, yang kedua nie bulunye macam orang botak tengah, rambut tepi. Warnanye hitam putih. Badan dah ok putih, jap ag kat tengkuk dia bulunye warna hitam. Kalau nak dibayangkan tuh laa. Macam orang yang botak tengah, rambut tepi. HUHU~ Dah selesai yang kedua, sekarang nie yang ketiga pulak.

Kalaulah kucing bole senyum.

Yang ketiga nie keluar senang je. Macam orang naik gelongsor. Senang je dia keluar. Yang ketiga nie pun comel tapi dia betina. The only girl. HUHU~ Aku tengok baby cat nie keluar macam dibungkus dalam beg plastik. Ala, kalau sains dia panggil ape tuh? Ha, placenta kan? Tapi kucing punye macam beg plastik real. Dah selamat yang ketiga kucing aku relax je. Aku ingat dah abis keluar semua. Rupanye ade lagi satu tertinggal kat dalam. HUHU~ Dia push punye push, keluarlah yang keempat. Aku rasa kucing aku tuh betul2 rasa lega. Kesian dia keletihan. Lepas dia abis makan uri2 anak-anak dia tuh dia baring kepenatan. Kesian dia~ Seronok dapat family baru ; empat baby cats yang comel2.

Gambar hiasan

Wahai anak-anak kucing yang comel2, ingatlah agar sentiasa menyayangi mama kalian sebab dia dah penat2 lahirkan korang. Love your mummy! =)


Love,
Fiza >,<

No comments: