copyright ^___^

Sunday, July 7, 2013

S.U.N.D.A.Y

Dari Encik Google
Salam ahad, bloggers. Nak cerita apa pulak dalam entry kali ni? Cerita tentang hari ahad. Aku pasti hari ahad setiap orang berbeza. Kebanyakannya mungkin sama, tapi pasti ada yang berbeza. Dan, untuk hari ahad aku, sudah pasti dipenuhi dengan kerja-kerja yang beratur memohon untuk diselesaikan. Secara logik, hari ahad kan hari berehat. Sepatutnya, 'no work at all' bak kata omputih gitu. Tapi, nak buat macam mana, macam yang selalu aku katakan 'life as a student' katanya. Huh.


Apa yang orang suka tentang hari ahad? Hari ahad boleh rehat-rehat kat rumah, tengok wayang, makan-makan, keluar jalan-jalan dengan kawan-kawan dan sebagainya. Bagi aku pulak, ahad yang menyeronokkan ialah ahad yang mendapat berita bahawa isnin cuti! Lol. Pernah tak bayangkan macam mana agaknya kalau seminggu ada 8 hari? Ada hari di antara hari sabtu dan ahad. Hari sabtu dan satu lagi hari tu diperuntukkan untuk siapkan semua kerja dan masa hari ahad tu boleh rehat sepenuhnya. Possible ke macam tu? Aku rasa tak boleh pakai kot sebab yelah, kita manusia ni kalau bagi seratus hari pun tetap je buat kerja 'last minute'. Ye dak? Well, kebanyakannya lah. Bukan semua.

Sumber dari encik Google
Perlu ke tak perlu? Terpulang pada diri masing-masing. Tapi bagi aku perlu kot. Dapatlah aku balik kampung lama sikit :) Haa, bercakap tentang balik kampung, teringat pulak aku. Kalau sekarang aku kat rumah, mesti aku tengah bersiap-siap nak balik IPG. Memandangkan aku ni ratu balik kampung, agak 'awkward' lah apabila aku menghabiskan waktu weekend aku kat KL ni. Selalunya, Jumaat bila habis kelas je aku terus 'ciao'. Apa yang ada untuk aku kat KL ni? Jadinya, lebih baik aku balik jumpa mak aku. Tengok muka mak, free-free dapat pahala beb. Sape nak bagi? Selagi ada peluang kutip pahala ni, kutiplah sebanyak mungkin. Macam aku ni, dapat peluang kutip pahala dari mak aku jelah. Bagi yang ada ibu dan ayah tu, manfaatkan lah ye.

Cc: Encik Google lagi
Yeah, it such a worst thing ever! Penat belum hilang lagi, esok dah kena siapkan diri untuk kerja lagi. Macam tulah hidup kan? Kalau tak, takde life lah kan? Baik, selamat berjumpa wahai encik Isnin, Selasa, Rabu, Khamis dan Jumaat! Please be nice, dear days! Untuk semua...
p/s: short entry just for fun. get back to work!

- B L O G   U P D A T E D -

No comments: