copyright ^___^

Monday, December 5, 2011

Hmmm....

Assalamualaikum w.b.t.
Haha. Entry ni agak kelakar sebab sepatutnya aku post dua bulan yang lepas. haha. What the... tapi pape pon, enjoylaa soseh soseh aku kat entry ni ye... huh! 10 hari di Putrajaya membuatkan aku belajar banyak perkara. Menyedarkan aku tentang banyak hal. Banyak kot perubahan yang aku alami. Awalnya, hati aku tak nak pergi ke sana. Mungkin sebab aku takut kepenatan, bosan dan yang sama waktu dengannya. Tapi, bila aku sampai kat Putrajaya tu, perasaan tu berubah. Walaupun terpaksa menapak tangga sebanyak 13 tingkat, aku rasa seronok. Entah apa yang ubah perasaan aku tu pun aku tak tau. haha. Lepas dah masuk rumah dapat relax relax. Berdasarkan apa yang senior senior cakap, jadual latihannya padat dan memenatkan. Tapi aku rasa jadual latihan ni okayla. Tak lah penat sangat. Tapi aku agak terkejut lah dengan perubahan perubahan yang berlaku kat situ. First, aku dan Nisa. Mulanya kami okay, tapi tetap jea berlaku salah faham sampai masing masing mula buat hal sendiri. Nasib baik kami ni cepat settlekan masalah kami. Aku ni seorang yang straight forward. Malas lah nak cakap cakap belakang ni. Menyakitkan hati. Masalah aku dan Nisa selesai. Timbul pula masalah lain. Nisa, Ronna, Fifah dan Una pula yang berselisih faham. Macam macam masalah timbul. Tapi yang bestnya bila duduk satu rumah dengan Umi, Nani, Una, Ani, Radhiah, Fifah, Ronna, Nisa, Liza dan Fathin, aku jadi lebih rapat dengan mereka. Aku jadi lebih memahami mereka. Terutamanya Liza dan Fathin. Mereka best ;) Macam macam kerenah ada. Tu baru sepuluh hari. Kalau sebulan entah macam manalah agaknya. haha. Itu baru cerita tentang kawan kawan serumah. Bercerita pula tentang kawan kawan dari ipg lain, teringat pula pada Hanis, Yee, Sunnie dan Kak Long. Mereka pun best. Perkenalan singkat pun dah cukup mengakrabkan kami. The best part is Hanis sempat lagi tangkap cintan dengan classmate aku ; Hadi. Sesuai lah tu kan, Hanis-Hadi. haha. Seronok tengok masing masing dengan BF masing masing. Aku jea yang masih sendiri. huhu. Aku tengok ramai jugakah yang temu jodoh masa merdeka tu. haha. Untunglah kan. Stop cerita tentang cinta. Bercerita tentang instructor pulak. Semuanya best. Last day semua nangis. Tacink betul. huhu. (sebenarnya aku tacink gak) huhu. Haiii... semua tu adalah kenangan terindah dalam perjalanan menjadi seorang guru. Kalau tahun depan pergi lagi, serius aku nak betul betul hargai 10 hari tu. Walaupun sakit bagai, tetap jea best! Tapi ada satu hal yang memang takkan aku lupakan. Hal yang sangat sangat sangat indah berlaku dalam hidup aku. Aku hanya boleh berharap, tapi nak capai tu... mimpi jea la kot. hahaha. Okay, stop bebel. Jom tengok gambar.

ME & SUSU
WITH YEE MING




SI COMEL SUNNIE
HILDA =="
YEE MING, FIZA, SUNNIE, HILDA & HANIS


MR INSTRUCTOR

COACH KHAIRUL ANWAR & CIKGU MASTUKI
COACH DARUS


COACH AZAD IQRAM
Tu jea lah gambarnya.. malas nak upload lagi dah.. :)

No comments: