copyright ^___^

Friday, April 15, 2011

~Topic to talk today~

Nak citer pasal ape ek hari nie? Em, let's talk about life. Apa yang nak dikatakan tentang hidup? Bagi aku, hidup nie satu perjalanan. Perjalanan yang membawa kita kepada kehidupan sebenar. Dan dalam perjalanan itu, kita perlu mempersiapkan diri dengan bekalan yang secukup-cukupnya. Kadang-kadang aku tak faham. Ada orang fikir yang bekalan dia dah cukup tapi the fact is... banyak lagi sebenarnya yang dia perlu bawak. Kita sebagai manusia tidak sempurna. Jadi jangan lah fikir diri tu dah bagus sangat. Dalam erti kata lain... *BAJET BAGUS!. Hmm... Sejujurnya, aku memang geram betul dengan orang yang bajet bagus nie. Annoying! Dan aku pasti, dalam kehidupan semua orang, kita pasti akan jumpa dengan spesies orang macam tu. Tapi, bila kita berhadapan dengan orang macam tu, kita sabar je lah ye... Biasanya orang-orang yang macam nie suka puji diri sendiri, suka riak, sombong. So, kalau orang macam nie mula buka mulut, the better one is kita diam je. Kalau dia tanye, iyakan je. Sebab diam lebih baik daripada berkata-kata. Aku nie memang sorang yang suka melawan. *bukan fight yang tumbuk-tumbuk tu. Tapi melawan kalau orang kata sesuatu yang tak betul pasal aku. Of course la melawan kan sebab kita nak buktikan apa yang orang cakap tu salah. Tapi sekarang, aku decide untuk diam je. Tak kesahlah orang nak cakap ape. Lambat-laun orang akan faham kenapa kita berdiam. Aku akui aku sememangnya seorang yang cepat marah. Tapi selepas ape yang terjadi dalam hidup aku dah mengajar aku untuk mengawal emosi aku. Sekarang kalau aku rasa nak marah-marah, aku akan fikir jap... Buat ape aku nak marah-marah? Buang mase dan tenaga aku je kan? So, lebih baik aku relax. Lagipun kalau marah-marah nanti cepat tue. Tak nak lah tue cepat-cepat. HEHE~
Macam orang tue tak???
HAHA~ Kelakarlah muka aku macam nie. Tapi ape yang penting sekarang... bukan KERJASAMA tapi LIFE MUST GO ON! YOU GO GIRL!

Love,
Fiza>.<

No comments: