copyright ^___^

Monday, April 25, 2011

LIKE gilerr!!!~

Assalamualakum... hari nie aku nak cerita pasal sorang aktor yang aku memang minat gilerr. Aktor tu ialah Baim Wong atau nama sebenarnye Muhamad Ibrahim. Mesti ramai yang fikir aku minat dia sebab dia nie ncem. Okay, aku ngaku tu sala satu sebabnye aku minat dia. Tapi ye la.. sape yang tak suke tengok mamat ncem kan? Tapi tu bukan sebab utama aku meminati dia. Aku minat dia sebab dia pandai lakonkan watak. Boleh dikatakan hampir semua watak yang dia bawak tu sesuai dengan diri dia yang sebenarnye. Lebih2 lagi kalau dia bawak watak sebagai lelaki yang romantik. Pehh! Memang sesuai gilerr! The latest yang aku tengok drama Kejora & Bintang. Walaupun aku minat gilerr kat dia, tapi aku takde laa sampai tahap nak kahwin dengan dia. Tapi kalau dia senyum... wah, terpaku je aku tengok. Memang like gilerr. Tapi kan, ade sesetengah fans tu sampai tahap nak kahwin dengan dia. Pada aku bukan senang nak kahwin dengan artis nie. Ye la, kalau tak betul2 faham karier diorang maunye makan hati je. Lagipun pada aku, kalau jalinkan hubungan dengan lelaki2 yang ncem nie banyak dugaannye. Melihat pada pengalaman aku je dah cukup. Aku pernah couple dengan lelaki yang ncem, then aku yang asyik makan hati je kerjanye. Aku akui yang aku nie memang seorang yang kuat cemburu. Kalau aku ade hubungan dengan sorang lelaki tu, aku tak nak dia pandang perempuan lain *means MENGGATAL @ CUCI MATA. Kalau kawan je takpe la, tapi kalau sampai tahap nak pasang 2 , 3 tu baik tak payah. Aku memang anti dengan lelaki yang tak cukup dengan satu perempuan nie! Konon nak ikut sunnah Nabi. Nabi kahwin 4 sebab nak bela perempuan2 yang lemah bukan nak puaskan nafsu semata-mata. Tapi jantan zaman sekarang nie kahwin sebab nak puaskan nafsu. Aku tak cakap semua ae, tapi kebanyakannye. Sekarang nie susah nak cari lelaki yang betul2 setia dan yang betul2 jujur. Kire kalau ade pun one in a million. Huh~ Kalau dengan orang biase je dah banyak dugaan, nie kan pulak artis. *Tengok, kan aku dah mula berceramah.HAHA~ Tapi memang betul pun kan? Hmm, so, the better is admire is enough. Okay, stop merepek. Let's continue on my Baim. HEHE~
NCEMNYE LA HAI...
Tangok dia senyum confirm ramai perempuan yang cair. Bertuah perempuan yang dapat dia nih. Tapi harus kita ingat, nobody perfect. Jom tengok biodata dia

Nama Sebenar : Muhamad Ibrahim
Tarikh Lahir : 27 April 1981 ( 29 tahun )
Tempat Lahir : Jakarta, Indonesia
Nama Komersial : Baim Wong
Pekerjaan : Aktor
Agama : Islam
Ibu : Kartini Marta Atmaadja
Bapa : Johny Wong
Tahun Bermula : 2001 hingga sekarang

*Antara drama yang dilakonkan oleh Baim :
> Tunjuk Satu Bintang (2002)
>Tujuh Tanda Cinta (2003)
> Jangan Berhenti Mencintaiku (2005) 
> Cinta Hilang Cinta Kembali (2005)
> Cincin (2006) 
> Kau Masih Kekasihku (2006)
> Benci Bilang Cinta (2006) 
> Bukan Diriku (2006)
> Maha Kasih 2 (2006)
> Maha Cinta (2007)
> Pasangan Heboh (2007)
> Soleha (2007)
> Diva (2008) 
> Khanza (2008)
> Munajah Cinta (2008) 
> Dewi (2009)
> Kejora dan Bintang (2009) 
> Sejuta CINTA Marshanda (2010)

Yang aku highlights kan tu aku dah tengok and ceritanye memang best! Baim Wong TERBAIK!

* Filem : Pengantin Cinta (2010)

Nie filem yang the latest.
HUHU~ Drama Kejora & Bintang dah nak abez. Sedih sebab lepas nie tak dapat tengok muke Baim Wong lagi. Drama yang ganti Kejora & Bintang nie heronye Randy Pangalila. Bukan aku nak cakap Randy nie tak best, tapi aku tak minat laa dia nie. * Pada fans Randy jangan marah k... HUHU~
Lepas nie mesti rindu nak tengok drama yang Baim lakonkan. Harap-harap Astro keluakan lagi drama yang Baim lakonkan. Cerita Sejuta Cinta Marshanda pun best. Mesti Baim feel lebih sebab dia kan pernah couple dengan Marshanda. HAHA~ Ape2 pun, wish you the best of luck for Baim Wong =) <3









Rambut pendek ke... panjang ke... tetap ncem! Tapi kalau rambut dia pendek nampak lebih matured, kalau rambut panjang dia nampak comel. Tapi aku tetap LIKE! HEHE~ p/s : tengok gambar pun jadi laa..HUHU~

Love,
Fiza >,<

No comments: