copyright ^___^

Tuesday, April 26, 2011

What 4 today?

Hye, blogger. Pejam celik, pejam celik, dah abezz cekola dah aku nie. Rase macam sekejap je zaman persekolahan nie. Orang salu cakap, waktu cekola adela waktu yang paling best. Aku setuju! Memang ye pon. Cuba korang ingat zaman2 korang mase 1st time masok cekola ; mase tadika an? Mase tuh paling best kan? Sebab mase tuh kita semua jadi diri masing2 dan jujur. Kita tak perlu berpura-pura untuk jadi orang lain sebab kita happy jadik diri kita sendiri. Ha! Sape yang mase 1st masok cekola dulu dia nangis? Baik ngaku. HEHE~ Mase aku 1st masok cekola aku tak nangis sebab aku excited nak cekola. Teringat mase tadika dulu, ade sorang member aku * nama dan alamat dirahsiakan ; dia nak terkencing, then mase tuh dia takut dengan cikgu tadika tuh. Ekcely, cikgu tuh tak la garang, baik ape cikgu tuh. Then, takut punye pasal, dia g kencing dalam seluar, then dia diam je. Aku rase kesian jugak lah kat member aku tuh. At last, kantoi bila kencing dia tadi tuh mengeluarkan aroma yang kurang menyenangkan. HAHA~ Kesian member aku tuh, blushing dia jadinye. Tapi, naseb baik la dia tuh lelaki, kalau perempuan lagi kesian. Confirm nangis punye la. Tapi bila ingat2 balik kelakar kan? 
ALALALA... TAMAU NANGEZ 2....

Tuh baru mase tadika. Mase zaman aku tadika, ade jugak budak yang sebaya aku taknak cekola. Means, darjah satu tuh la 1st time diorang cekola. Tuh yang jadi kes melalak bila nak g cekola. HAHA~ Budak2. Tapi seriously aku memang rindu zaman kanak2 aku. Sebab macam aku cakap tadi, masa kita kecik kita bole jadi sesapa yang kita nak jadi. Tade sape yang akan ketawakan kita, tade sape yang akan marah kita. Kita bebas buat ape je yang kita suka. Dan yang paling penting, masa kita kecik kita lakukan perkara2 yang tidak bermoral. Tapi, harus kita sedar bahawa kita perlu jadi dewasa. Kita perlu matang. Kerana kematangan lah yang mengajar kita untuk berfikir secara rasional. Ade kalanye kita rasa seronok kalau jadi budak kecik, tapi kita harus terima hakikat bahawa kita harus jadi dewasa. Okay, back to the topic, aku ingat lagi mase aku darjah satu. Ade sorang classmate aku ; perempuanla, dia nangis sebab tak nak pakai tudung. HUH! Ape la. Senakal-nakal aku pun, aku pakai tudung sejak dari tadika lagi. Ouhh, ye. Lupa nak cerita. Dulu mase aku tadika, aku terer ngaji tau. Sampai masuk pertandingan lagi. HEHE~ Dapat nombor 1 tau. Tapi bila aku naik darjah satu, habis semua tu. Masa aku darjah satu sampai darjah tiga aku jadi budak baik. Then, start masuk darjah empat aku dah mula nakal. Aku berkawan dengan budak lelaki. Member lelaki aku yang pertama and yang paling aku rapat ; Syazwan Kamarudin a.k.a Wan Chak. He's the best member that i ever had. Dia dah macam abang aku. Dulu aku memang rapat dengan dia. Tapi sekarang dia macam dah poyo la. HUHU~ Maklumlah, masing2 dah besau. HAHA~ norm la tu kot. Tu la yang membuatkan aku semakin rindu dengan zaman kanak2 aku. Em, yang paling aku ingat masa aku darjah enam. Masa tu baru lepas abezz exam UPSR. Cekola kiteorang nak wat akitiviti camping, tapi kat cekola je la. HAHA~ Then, cikgu suruh kiteorang g buat kerja amal. Kiteorang g satu rumah ke satu rumah untuk buat kerja and kutip duit. Wan nie duduk paling jauh. Dia duduk peserai, tapi sebab mak dia cikgu kat cekola aku tuh, then dia pun cekola situ. Okay, back to the storey, kiteorang naik basikal. So, sebab dia jauh dari orang lain dia naik basikal ke rumah aku. Then, kiteorang berbasikal lah bersama-sama. Best! Tapi bukan berdua je lah. Beramai-ramai. Aku ade ramai member lelaki mase cekola rendah dulu. Yang aku ingat, Syazwan, Hazwan, Syafiq Din, Syafiq Arshad, Nazarudin, Ridwan, Hanafi, Mail and Mirul Faiz. HAH! Tu sume member aku masa cekola rendah. And satu2nye member perempuan yang aku ade ialah Zaity Fara Liza. Nama je tiga, tapi orangnye satu je. Masa aku darjah satu sampai darjah tiga aku kawan dengan Ayu, tapi naik darjah empat dia jumpa kawan baru, dia blah tinggalkan aku macam tuh je. Peh, aku sempat sentap dengan dia jugaklah. HUHU~ Mase tuh kecik2, sekarang ok je. Err... seronok ingat zaman kanak2. =,= Kalau la bole patah balik ke zaman kanak2 kan best.
UPIN & IPIN HAPPY SELALU...
Okay, stop membebel. There you go. Bye for now! Daa...

Love,
 Fiza >,<

No comments: